e-URZĄD
Projekt pn. „e-Urząd – dodaj do ulubionych! Wsparcie elektronicznej administracji Gmin: Strumień, Brenna, Hażlach, Pawłowice i Zebrzydowice oraz Miast: Ustroń i Wodzisław Śląski” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, umożliwia mieszkańcom oraz klientom Urzędu Gminy Brenna zrealizować m.in. następujące usługi:
- Potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP (bezpłatna metoda uwierzytelniania obywateli w e-administracji, m.in. ePUAP, ZUS, CEIDG, urzędy);
- Podatki od nieruchomości – dane finansowe (kwoty należności, harmonogram płatności) oraz dane techniczne (wykaz nieruchomości wraz ze składnikami wpływającymi na wymiar podatku), możliwość złożenia deklaracji w wersji elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, podpisanej profilem zaufanym;
- Portal Gospodarki Odpadami (zobowiązania właściciela nieruchomości z tytułu wywozu odpadów, możliwość złożenia deklaracji w wersji elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, podpisanej profilem zaufanym);
- Wnioski o wydanie koncesji alkoholowych;
- Możliwość płatności on-line (podatki, odpady komunalne, koncesje alkoholowe);
- System Powiadamiania Klientów (SMS, e-PUAP, e-mail).
Projekt zakłada osiągnięcie następujących wskaźników:
- Szybsza obsługa
- Łatwiejsze załatwianie spraw
- Przeszkoleni pracownicy
- Niższe koszty administracji i usług publicznych
- Wzrost liczby elektronicznych usług świadczonych za pomocą platformy ePUAP
Łączna kwota dofinansowania projektu w Gminie Brenna: 288.691,40 zł.